Yesterday’s letter from the Board of Directors to the staff of Bahrain’s only independent newspaper Al Wasat was a heavy blow for the country, and for journalism in the Middle East. It confirmed that the board had “decided to terminate the employment contracts with the employees, due to the cessation of business activities of Al-Wasat newspaper, in accordance with the decision of the Ministry of Information Affairs issued on 4 June 2017, a decision that has caused losses to the Company.”

The 4 June closure ordered by the government, which now attacks any public criticism, was the third time the newspaper had been ordered to stop publishing since widespread pro-democracy protests broke out in 2011, and was based on the pretext that the paper had published content “offensive to a sisterly Arab state,” after it covered protests in Morocco.

Read full article here.